Deel 1 (kort)

26 december 2019 - Pearl Valley Golf Estate and Spa, Zuid-Afrika

Hierbij een eerste verslagje.

Wat heerlijk om hier (weer) te zijn, maar ook vreemd. We zijn hele warme dagen gewend, maar het weer is hier nogal van slag. Gisteren hebben we zelfs lange broeken aangedaan en stond er veel wind. Vandaag regende het de hele ochtend, maar werd het wel langzaam beter. Vanaf morgen gaat het gelukkig de goede kant op met de temperatuur en het weer.

Eerst nog even over de afgelopen dagen. 11 uur in het vliegtuig was wel slopend maar gelukkig was het eten goed aan boord en kon ik heerlijk films kijken. Op het vliegveld een bijzondere Nelson Mandela uitstalling: The long walk home (zie foto) Let ook op het prikkeldraad.

Op onze eerste dag hier hebben we een Alpaca Zoo bezocht, een heerlijke picknick gehad en een hoge berg beklommen (alleen de laatste meters de rest met de auto over landweggetjes) Ook bezochten we een (wijn)boerderij waar deze streek bekend om staat. Het heette de Spice Route en er was ook een bierbrouwerij, pizzeria en chocoladefabriek. De naam heeft betrekking op de specerij route van de VOC. Er was een mooie tegelwand met de VOC route (zie foto)

Gisteren dus koud weer en vandaag nog slechter weer en zijn we in Kaapstad naar een zee-aquarium en winkelcentrum geweest. Nog niet verteld trouwens,  maar ze rijden hier links (erfenis van de Engelsen) en ze betalen met de Rand. 100 Rand is 6 euro waard. Op veel biljetten staat Nelson Mandela.

Morgen gaan we 2 dagen we op safari. We zijn benieuwd.

Later!

1. Fiene:
    27 december 2019
    Hoi meester.
    U heeft al veel leuke dingen gedaan. Veel plezier op safari!
    Liefs, Fiene.
  2. Evi:
    29 december 2019
    Hoi mees,
    Wat een leuke foto's!!!
    Nog veel plezier op vakantie!!!
    Liefs,Evi