Deeltje 3

1 januari 2020 - Pearl Valley Golf Estate and Spa, Zuid-Afrika

Voor diegenen die dit lezen: allereerst een heel mooi en gezond 2020!
Het was hier een uurtje eerder Nieuwjaar, maar wel zonder enig vuurwerk. Helemaal niets geen vuurpijlen of rotjes gezien of gehoord. Dat vond ik uiteraard niet zo erg.
De vorige keer vertelde ik natuurlijk dat we naar Kaapstad zouden gaan. Het was een warme dag, maar wel met heel veel wind. Op zich wel lekker ter afkoeling. We hebben een paar uur rondgelopen in Kaapstad. Het is nogal een drukke en ook wel vieze stad (vonden wij) met veel afval, zwervers en bedelaars. Daar tussendoor mooie gebouwen, een park (vroeger werden  hier de groenten voor de VOC verbouwd) en het fort/kasteel De Goede Hoop. Eerlijk gezegd waren we blij dat we zonder ongelukken en veilig naar een andere plaats in Kaapstad konden: Waterfront. Dit is een gebied aan het water met een heel groot winkelcentrum, veel straatartiesten en veel marktkraampjes. Je ziet hier veel toeristen en ook veel lokale bevolking, maar wel heel heel stuk relaxter en gezelliger dan in de binnenstad. Hier hebben we tot 22.00 uur rondgelopen, onze ogen uitgekeken en lekker geshopt. We waren wel helemaal gesloopt toen we thuis waren.
Gisteren was het dus oudjaarsdag. We hebben geprobeerd om oliebollen te bakken (oviebollen uit de oven) maar dat was geen succes.
Verder heel rustig aan gedaan, want het is nog steeds 30 graden in de schaduw en dus bloedheet in de zon. Oudjaarsavond hadden we een heel leuke avond in een openluchttheater met live muziek (allemaal liedjes die onze kinderen niet kennen, maar wij wel, dus nogal ouderwets). Wat wel weer opviel: 400 mensen, bijna allemaal blank. Het blijft vreemd/oneerlijk/krom.
Vandaag is alles gesloten, dus we hebben een dagje zwemmen, luieren en bijkomen gepland. Morgen gaan we op weg naar een mooi plaatsje boven Kaapstad (aan de oceaan) waar we ook een nacht zullen blijven slapen. We zijn benieuwd.
En dan wordt het helaas al weer aftellen naar de laatste dag van onze vakantie. Maar daar denken we nog niet aan.
Ik heb nog wat foto's en filmpjes van onze belevenissen toegevoegd.

Later!

1. Evi: